Pages

Mari-mari datang sini..

Sedar tak sedar rupanya sampai udah kita ke hari 21 Ramadhan..Dh nk raye ke..??Ye la dh nk raye la kot ..tapi untuk posting ak kli ni masih lagi dlm mood puasa..Untuk hari raya kene tnggu posting yang seterusnya..Macam biasa la kalau bulan puasa aku tiap mnggu mesti blek kg pnye..Bkan ape ni serious ni ak blek sbb nk tolong mk ak yang sebok nk siapkan jahitan yg betimbon-timbon tu..Tugasn yg diberikan kt ak biasanya bahagian memasang cankuk,sembat,pasang butang dan buat kocek baju melayu...so bnyk la jugak aku blaja psl jahitan ni..cabaran?? hhmm..kalau dlm jahitan ni cabaran x la bnyk cume kadang tu tercocok jarum..ooohhh..memang sakit..




Kalau mase puasa kt umah biasanya aku akan pegi bazar belilah ape yg ak suke,tp yang paling fevret murtabak la..ade penah skali ak beli cendawan sbb nk buat cendawan goreng untuk berbuke.Pergh memang sdap..jarang sekarang ni nk dpt cendawan yg murah,yang ni ak bli kt kilang die hahah..sekilo 8 hengget ok la tu kn..tp ak bli 1/2 kilo je le..wt pe nk bnyk2..

                                        Wah.banyak gile kuih ni...



Beza dgn waktu aku buke kt kl ni,kalau kt kl ak x gi bazar..woo..pokai kalu gi bazar..kalau kt rumah x pe la mak ak dh masak cume beli makanan sampingan je..Biasanya kalau kt kl ak buke gi warong bungkus nasik,laok, sayor ngan air je..x smpai 5 hengget..hahah saving gile kn..dudk kl ni memang kene saving siket...kalau xnanti susah hidop..Ok la sampai sini je kot untuk mood puasa ni..Untuk posting seterusnya aku akan cerita mood pasal raye plak..Selamat menyambut bulan Ramadhan Al Mubarak dari saya ridzuanadnan..jom layan ciket vid ni:







0 comments: