Pages

{MOVIE} 7 PETALA CINTA 2012 (DST)



Sinopsis:
Hamka seorang graduan Syariah dari Universiti Al-Azhar ditunangkan dengan anak guru madrasah tempatnya menuntut ilmu, Saidatul Nafisah dan kemudiannya berhijrah ke Yemen untuk menuntut ilmu. Namun sebaliknya, Hamka gigih menulis Al-Quran dengan tulisan tangannya sendiri bagi dijadikan hantaran perkahwinannya kelak.
 
 
 
 

Entah macam mana, berita mengenai Hamka terbunuh di Yemen tersebar selepas negara itu dilanda perang saudara and konflik politik. Walau bagaimanapun, tunangnya Nafisah menanti dengan setia dan muncul pula watak Attar yang sudah lama memendam perasaan terhadap Nafisah. Di situlah wujudnya nilai kesetiaan seorang wanita terhadap lelaki yang dicintainya walau apa sahaja badai yang melanda.
 
 
........................................................
Assalamualaikum cinta.
Waalaikumussalam rindu.
Jangan biarkan hadirmu sekejap mata.
Dan jangan biarkan kebersamaan kita hanyalah sementara.




Sweet sangat-sangat. Harus menonton filem ini. Bukan sahaja harus malah wajib. Yeahhh. Cerita Islamic Romantic memang susah nak tengok zaman sekarang ni. Alhamdulillah 7 Petala Cinta akan jadi movie terbaik dalam industri perfileman kita. Seronok bercinta kalau macam ni. Romantik :) Buat mase sekarang admin letak dulu disebalik tabir filem ni,,Nanti kalau link dh ade admin akan letak x lame lg..so rajin2 la update blog ni k...

Disebalik Tabir Filem 7 Petala cinta.


0 comments: